Narrow your search
Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Canon van het leren : 50 concepten en hun grondleggers
Authors: ---
ISBN: 9789013102840 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak al helemaal. Tot nu toe, want die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een basisboek te maken met 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen:  Canon van het leren .   De ambitieuze auteurs kregen hulp van ruim vijftig auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, zodat er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers ontstonden. Deze auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder overbodige poespas over, maar delen hun persoonlijke fascinatie, ervaring met en kritische reflecties.   De 50 hoofdstukken kennen een vergelijkbare opbouw: Start vanuit een persoonlijk verhaal van de auteur over de grondlegger Uitleg van het concept zoals het door de grondlegger is bedoeld Doorvertaling naar de praktijk en een kritische reflectie Afsluiting met referenties   Het boek is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon.


Book
Leren en instructie : psychologie van de leerling en het leerproces
Authors: ---
ISBN: 9023229878 9789023229872 Year: 2012 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschouwt het leer- en instructieproces vanuit een psychologische visie op het onderwijsleerproces.Het eerste deel bespreekt (onderwijs-)leertheorieën en definieert het begrip leren.Deel II gaat in op het leerproces. Het derde deel gaat nader in op het affectieve leerproces. Het effect van affectieve processen op het gedrag van de leerling wordt besproken. Deel IV handelt over het instructieproces. Daarin komen traditionele en ? vooral ? nieuwe taken en rollen van de docent aan de orde.Deze inleiding in de onderwijspsychologie biedt de lezer verschillende vormen van hulp: aan het eind van elk hoofdstuk literatuursuggesties, verwerkingsopdrachten en een ­glossary met per hoofdstuk de centrale begrippen. Door de vele voorbeelden, illustraties en casussen is het boek ook goed bruikbaar in de lerarenopleidingen.(Bron: https://vangorcum.nl/)


Book
German and Dutch research on learning and instruction general topics and self-regulation in knowledge acquisition
Authors: ---
ISBN: 9064720991 Year: 1986 Publisher: 's-Gravenhage SVO (Stichting voor onderzoek van het onderwijs)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Canon van het leren : selectie-uitgave met 10 artikelen over leren en trainen
Authors: ---
ISBN: 9789462760837 9462760837 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze speciale selectieuitgave van Canon van het leren bevat 10 artikelen over Leren en trainen, geselecteerd door George van Elst voor Fontys Hogeschool. Meer informatie? Stuur een e-mail naar docenten@managementimpact.nl .

Keywords


Book
Mensenorganisaties
Authors: --- ---
ISBN: 9789462720701 9462720703 Year: 2016 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zonder beweging zijn mensen en organisaties ten dode opgeschreven. Maar hoe blijf je net die stap voor op de rest? En hoe weet je wat je kunt verwachten en hoe je daarop in kunt spelen? Op basis van 24 evoluties en een wetenschappelijke blik geven de auteurs je tips en tricks om veranderingen in je voordeel te laten werken. De evoluties in dit boek zorgen ervoor dat jij als individu en de organisatie waarin je werkt, mee blijven gaan in de tijd. Iedere evolutie biedt een nieuw perspectief. Vandaag is anders dan morgen en dit boek zorgt ervoor dat je de geschiedenis van de beweging kent, weet waar we nu staan en wat dit te bieden heeft voor de toekomst. Of het nu gaat om zelfgestuurd leren, bevlogenheid, leiderschap, impact van trajecten of leertechnologie.Verbind wetenschap en praktijkHoogleraren en praktijkexperts uit Nederland en België zetten hun expertise in om je een doorkijk te geven in de tijd. En bieden je inzicht, tips en handvatten om de evolutie te omarmen. Dit boek maakt de unieke verbinding tussen wetenschap en praktijk. Want zoals Simon Sinek beweert, is er een groot gat tussen wat we weten vanuit de wetenschap en wat we daarmee doen in de praktijk. Dit is het boek dat je pakt om dat gat te dichten. De resultaten Daarmee is Mensenorganisaties een must voor iedereen die Strategisch Human Resource Development aanstuurt of vormgeeft: een eyeopener voor het speelveld waar we ons in bevinden. Kortom: een onmisbare encyclopedie over de trends die van invloed zijn op en in het HRD-veldBron : http://www.bol.com


Book
Canon van leren en ontwikkelen : 50 concepten en hun grondleggers
Authors: --- ---
ISBN: 9789462764071 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving


Article
Het leren ontwikkeld-t : diversiteit en complexiteit in leren en ontwikkelen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Object
Dialoogkaarten : Ons ontwikkelen ontward
Authors: ---
Year: 2022 Publisher: Amsterdam : Boom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren en ontwikkelen is niet meer voorbehouden aan een enkeling en de organisatie ervan ook niet meer aan scholen of opleidingsinstituten. Leren en ontwikkelen doen we allemaal op een eigen manier en een leven lang. Als een leven lang leren en ontwikkelen zo belangrijk is, en als er zoveel verschillende manieren zijn waarop we dat doen, dan is het des te belangrijker dat je je eigen leren en ontwikkelen doorgrondt en ook goed kunt aansturen. We hebben het dan over je ontwikkelidentiteit.


Book
Schoolboeken in het studiehuis
Authors: --- ---
Year: 1997 Publisher: Tilburg MesoConsult

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Zelfstandig werken: bevalt het een beetje? Leerlingen aan het woord
Authors: --- ---
ISBN: 9074050204 Year: 1998 Publisher: Tilburg MesoConsult

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by