Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak al helemaal. Tot nu toe, want die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een basisboek te maken met 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen: Canon van het leren . De ambitieuze auteurs kregen hulp van ruim vijftig auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, zodat er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers ontstonden. Deze auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder overbodige poespas over, maar delen hun persoonlijke fascinatie, ervaring met en kritische reflecties. De 50 hoofdstukken kennen een vergelijkbare opbouw: Start vanuit een persoonlijk verhaal van de auteur over de grondlegger Uitleg van het concept zoals het door de grondlegger is bedoeld Doorvertaling naar de praktijk en een kritische reflectie Afsluiting met referenties Het boek is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon.
leren --- History of education and educational sciences --- Teaching --- vergelijkende pedagogiek --- theoretische pedagogiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- Onderwijsleerprocessen --- Organisatieleer --- Appreciative Inquiry --- Formation Opleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H302 --- 366.1 --- 454 --- leermethoden --- lerende organisatie --- Leren --- didactiek --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: processen --- Inrichting en organisatie --- Didactiek --- 371.3 --- Didactic strategies --- Lerende organisaties --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorieën --- Leerpsychologie --- Leertheorie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Dit boek beschouwt het leer- en instructieproces vanuit een psychologische visie op het onderwijsleerproces.Het eerste deel bespreekt (onderwijs-)leertheorieën en definieert het begrip leren.Deel II gaat in op het leerproces. Het derde deel gaat nader in op het affectieve leerproces. Het effect van affectieve processen op het gedrag van de leerling wordt besproken. Deel IV handelt over het instructieproces. Daarin komen traditionele en ? vooral ? nieuwe taken en rollen van de docent aan de orde.Deze inleiding in de onderwijspsychologie biedt de lezer verschillende vormen van hulp: aan het eind van elk hoofdstuk literatuursuggesties, verwerkingsopdrachten en een glossary met per hoofdstuk de centrale begrippen. Door de vele voorbeelden, illustraties en casussen is het boek ook goed bruikbaar in de lerarenopleidingen.(Bron: https://vangorcum.nl/)
Leerpsychologie. --- Pedagogische psychologie. --- Educational psychology --- leerpsychologie --- pedagogische psychologie --- leerlingenbegeleiding --- didactische processen --- Psychology --- gedragspsychologie --- sociale opvoeding --- 159.9:37 --- 15 --- Apprentissage Leerproces --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- leren leren --- onderwijspsychologie --- leerprocessen --- Lerarenopleiding : CVO --- Onderwijspsychologie --- Leerstrategieën --- Leerprocessen --- Instructiepsychologie --- 370 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie --- 419.3 --- 415.4 --- Instructies --- Leertheorieën --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Leren --- Leerpsychologie
Choose an application
Choose an application
Deze speciale selectieuitgave van Canon van het leren bevat 10 artikelen over Leren en trainen, geselecteerd door George van Elst voor Fontys Hogeschool. Meer informatie? Stuur een e-mail naar docenten@managementimpact.nl .
Choose an application
Zonder beweging zijn mensen en organisaties ten dode opgeschreven. Maar hoe blijf je net die stap voor op de rest? En hoe weet je wat je kunt verwachten en hoe je daarop in kunt spelen? Op basis van 24 evoluties en een wetenschappelijke blik geven de auteurs je tips en tricks om veranderingen in je voordeel te laten werken. De evoluties in dit boek zorgen ervoor dat jij als individu en de organisatie waarin je werkt, mee blijven gaan in de tijd. Iedere evolutie biedt een nieuw perspectief. Vandaag is anders dan morgen en dit boek zorgt ervoor dat je de geschiedenis van de beweging kent, weet waar we nu staan en wat dit te bieden heeft voor de toekomst. Of het nu gaat om zelfgestuurd leren, bevlogenheid, leiderschap, impact van trajecten of leertechnologie.Verbind wetenschap en praktijkHoogleraren en praktijkexperts uit Nederland en België zetten hun expertise in om je een doorkijk te geven in de tijd. En bieden je inzicht, tips en handvatten om de evolutie te omarmen. Dit boek maakt de unieke verbinding tussen wetenschap en praktijk. Want zoals Simon Sinek beweert, is er een groot gat tussen wat we weten vanuit de wetenschap en wat we daarmee doen in de praktijk. Dit is het boek dat je pakt om dat gat te dichten. De resultaten Daarmee is Mensenorganisaties een must voor iedereen die Strategisch Human Resource Development aanstuurt of vormgeeft: een eyeopener voor het speelveld waar we ons in bevinden. Kortom: een onmisbare encyclopedie over de trends die van invloed zijn op en in het HRD-veldBron : http://www.bol.com
organisatiemanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- personeelsbeleid --- management --- 098 Bedrijfskunde --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Organisatieveranderingen --- Organisatiemanagement --- Leidinggeven --- Teamwerk --- Veranderingsmanagement --- Organisatieverandering --- Leiderschap
Choose an application
De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving
History of education and educational sciences --- Personnel management --- pedagogiek --- werkplekleren --- leren --- loopbaanontwikkeling --- levenslang leren --- historische pedagogiek --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Onderwijskunde --- Leren --- Lerende organisatie --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorie --- Didactic strategies --- leerpsychologie
Choose an application
Choose an application
Leren en ontwikkelen is niet meer voorbehouden aan een enkeling en de organisatie ervan ook niet meer aan scholen of opleidingsinstituten. Leren en ontwikkelen doen we allemaal op een eigen manier en een leven lang. Als een leven lang leren en ontwikkelen zo belangrijk is, en als er zoveel verschillende manieren zijn waarop we dat doen, dan is het des te belangrijker dat je je eigen leren en ontwikkelen doorgrondt en ook goed kunt aansturen. We hebben het dan over je ontwikkelidentiteit.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|